İşlem Yapılıyor
Okumak ve Yazmak
Örnek:

Okumak ve Yazmak

Yazar Semih Gümüş
Seslendiren Yaşar Karakulak
Yayınevi Notos Kitap

Doğru okuma ve yazma biçimleri nerede nasıl oluşur?

Okumak ve Yazmak okumakla yazmanın birbiriyle etle tırnak gibi oluşunu anlatıyor. Daha iyi okumayı amaçlayanlar ve yaratıcı yazının yollarına düşenler için.

Ben de bir okuma manyağı olarak görülmekten daha çok sevinemem başka bir şeye. Okuyan hayvan olarak yaşamak: bu kadarı olamayacağımı biliyorum. Hiç değilse okurken aynı zamanda yazmaya da çalışsam ve bunu bütün uykuları kovup gerekirse düşlerde yaşayarak kesintisiz biçimde sürdürebilsem. İnanırım, insan kendini zora koşarak bunu da yapabilir.

- Semih Gümüş-

Duymadıklarınız

İnsanı insan yapmak için, önce okumaktan başka ne önerilebilir ona? Sait Faik'in, Yazmasam çıldıracaktım, sözünün en güçlü uyarlaması, bana kalırsa, Okumasam çıldıracaktım, olur.

Peki Neleri, Nasıl Okumalıyım? • Okuma İlleti… • Okumanın Sırları • Yazmakla Okumak Arasında • Edebiyat Ne İşe Yarar? • Yorumun Sınırları • Edebiyat Ne Değildir? • Kitaplardan Kurtulabilir miyiz? • Okur Olana Bir Bavul Kitap • Bir Yazarlık Tutumu Var mı? • Kurmacanın İlk Sorunları • Romancının Sırları • Yazmak Ümit Kırıcı • Yeni Biçimlerin Tükenmezliği • Yazınsallık ve Sahicilik • Yaratıcı Yazının Yolları • Özgünlük ve Yazarın Yordamları • Edebiyatın Dil İçinde Yaşaması


Yazar Hakkında

Semih Gümüş 1956′da Ankara’da doğdu. 1971′de Ankara Fen Lisesi’ne girdi, 1981′de AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi, ilk yazısı aynı yıl Yazko Edebiyat dergisinde yayımlandı. 1981-1985 yılları arasında Yarın dergisinin, 1995-2005 yılları arasında AdamÖykü dergisinin genel yayın yönetmenliğini yaptı. Pek çok derginin kuruluşunda, yönetiminde yer aldı. 2006 Aralık ayında Notos dergisinin yayın yönetmenliğini üstlendi. Eleştiri ve deneme kitaplarının yanı sıra, öykü antolojileri hazırladı.

Notos Kitap’tan çıkmış kitapları:
Yazar Olabilir miyim?, Öykünün Şimdiki Zamanı, Okumak ve Yazmak




Yaşar Karakulak

1981 yılında Ankara Halk Tiyatrosu’nun kurslarıyla oyunculuğa başladı. İlk olarak aynı tiyatronun Atçalı Kel Mehmet ve Sersem Kocanın Kurnaz Karısı oyununda, 1984-85 yıllarında Sanat Kurumu Deneme Sahnesi'nde deneysel tiyatro ve yaratıcı drama çalışmaları yaptı.

1987 yılında Halkevleri Keçiören Oda Tiyatrosu'nu oluşturdu. Burada oyuncunun tekniği, yaratıcı oyuncu ve rol yorumu dersleri verdi, bir çok oyun ve gösteri yönetti.

1990 yılında Anadolu Sanat Sahnesi'ni kurdu. Bu tiyatroda Aç Sınıfın Laneti adlı oyunu yönetti. Çeşitli üniversite tiyatrolarında eğitmenlik yaptı, gösteriler düzenleyip yönetti.

1999 yılında Pir Sultan Abdal Tiyatrosu’nu yeniden oluşturup Battal pehlivan’ın yazdığı Pir Sultan Abdal adlı eseri oyunlaştırdı ve sahneye koydu. Tiyatro Ankara'nın sahnelediği Hitler Rejiminin Korku ve Sefaleti adlı oyunu yönetti. Yine aynı tiyatro için Hayvanlar Kasabası adlı çocuk oyununu yazdı.

2003 Yılında İzmir Sanat Sahnesi için bir kez Bir Garip Orhan Veli adlı oyunu oynadı ve yerel bir televizyon kanalı için Engürü adlı belgesel programı 4 bölüm yazdı ve seslendirdi.